3ος Μαθητικός & Φοιτητικός Διαγωνισμός Προγραμματισμού «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη» - Άξονας «Περιβάλλον και Ενέργεια»
«Περιβάλλον και Ενέργεια» αποτελούν τον πρώτο άξονα του 3ου Μαθητικού και Φοιτητικού Διαγωνισμού Προγραμματισμού, με θέμα «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη», που διοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, ο Δήμος Κοζάνης και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Ο διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο της Στρατηγικής του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της Έξυπνης Πόλης, ενώ αυτή τη φορά συνδέεται θεματικά με την κλιματική ουδετερότητα και την προσπάθεια ένταξης του Δήμου Κοζάνης στην Ευρωπαϊκή Αποστολή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων και Έξυπνων Πόλεων έως το 2030 (περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να δείτε εδώ: kozani2030.eu ).
Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης και οι φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας καλούνται προαιρετικά να προγραμματίσουν σε ηλεκτρονική εφαρμογή τις ιδέες τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα σχετικά με το μετασχηματισμό του Δήμου Κοζάνης σε έξυπνο Δήμο. Προσδοκούμε, ότι με τη συμμετοχή τους θα συμβάλλουν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου της τοπικής μας κοινωνίας.
Καλούμε τους μαθητές/τριες με την άδεια, τη συγκατάθεση και την προτροπή των γονέων/κηδεμόνων τους και τους φοιτητές/τριες να λάβουν μέρος στην ανάπτυξη της δικής τους εφαρμογής σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Ενδεικτικά οι άξονες είναι:
1. Περιβάλλον και Ενέργεια
2. Κινητικότητα – Μεταφορές
3. Κυκλική Οικονομία
4. Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Έξυπνη Πόλη
Η υποβολή των συμμετοχών/παραδοτέων μπορεί να γίνεται από 18/1/2022 έως 15/4/2022. Η προγραμματιστική εφαρμογή μπορεί να υλοποιηθεί ενδεικτικά με Scratch, Python, Java, Unity κλπ. Προαιρετικά ενθαρρύνεται η υλοποίηση της εφαρμογής και σε συσκευές Physical Computing (Arduino, Raspberry, BBC mikro:bit, Αισθητήρες, Κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής). Ενθαρρύνεται η αξιοποίηση τεχνολογιών ΕΛ/ΛΑΚ.
Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από έναν έως τρεις μαθητές/τριες – φοιτητές/τριες. Ο κάθε μαθητής/φοιτητής μπορεί να υποβάλλει μία μόνο συμμετοχή.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι τα παρακάτω:
- Συμβατότητα με τη θεματική του διαγωνισμού (ΝΑΙ/ΌΧΙ - Μη συμβατές συμμετοχές δεν αξιολογούνται)
- Πρωτοτυπία ιδέας (25%)
- Μελέτη υπάρχουσας κατάστασης και σαφής ορισμός προβλήματος - ανάγκης (10%)
- Αρτιότητα υλοποίησης εφαρμογής (20%)
- Πληρότητα και ποιότητα τεκμηρίωσης εφαρμογής (10%)
- Υλοποίηση της εφαρμογής σε συσκευές Physical Computing (15%)
- Παρουσίαση (20%)
Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελείται από τα εξής μέλη:
- Δημήτριος Τζήμας (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας)
- Νικόλαος Πλόσκας (Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
- Αντιγόνη Τσίρου (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής - Υπεύθυνη ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης)
- Τόλης Τσιρούδης (Στέλεχος Αυτοτελούς Γραφείου ΤΠΕ Δήμου Κοζάνης)
- Σταματία Μπίμπη (Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, θα ειδοποιηθούν όλοι οι συμμετέχοντες για να παρουσιάσουν (διαδικτυακά ή δια ζώσης) την υλοποίησή της πρότασής τους. Οι αρτιότερες υποβολές θα παρουσιαστούν σε σχετική ημερίδα (διαδικτυακή ή δια ζώσης) που θα λάβει χώρα μετά τη λήξη του διαγωνισμού. Επιπλέον, οι καλύτερες ιδέες θα αποτυπωθούν στο Στρατηγικό Σχέδιο του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της Έξυπνης Πόλης.
Ειδικός έπαινος θα απονεμηθεί σε όλους τους μαθητές και τους φοιτητές που θα συμμετέχουν. Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, ενδεικτικά όπως: drones, εκπαιδευτικά ρομπότ, κινητά, tablets και ποδήλατα.
Χορηγοί του διαγωνισμού είναι η COSMOTE, το Public – Κατάστημα Κοζάνης και η εταιρεία Λιμνίδης ΑΕΒΕ – Καταστήματα Funny Bunny.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ.
Σημαντικές επισημάνσεις:
- Η συμμετοχή των μαθητών/τριών γίνεται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.
- Συμμετέχοντες: Απευθύνεται σε:
- Μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης.
- Φοιτητές/τριες (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (όλων των σχολών).
- Άτομα ανά συμμετοχή: 1-3.
- Οι κατηγορίες είναι διακριτές/ανεξάρτητες: Νηπιαγωγείο – Δημοτικό Σχολείο – Γυμνάσιο – Λύκειο (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ) – Πανεπιστήμιο.
- Θα γίνουν ενδιάμεσες προαιρετικές επιμορφωτικές συναντήσεις υποστήριξης.
Παραδοτέα:
- Προγραμματιστική Εφαρμογή (σε γλώσσα/περιβάλλον προγραμματισμού που θα επιλέξετε)
- Τεκμηρίωση (ιδέα και κώδικα)
- Παρουσίαση (βίντεο διάρκειας 5 λεπτών και ένα pdf αρχείο με διαφάνειες)
Επικοινωνία
Μέσω της ιστοσελίδας του Πόλου Εκπαιδευτικής ΤΠΕ Κοζάνης https://blogs.sch.gr/pektpekoz/ μπορείτε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαγωνισμού.
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο: smart.kozani@gmail.com
Εκεί μπορείτε να υποβάλλετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, εφόσον επιθυμείτε τη συμμετοχή σας στις ενδιάμεσες επιμορφωτικές συναντήσεις.
Φόρμα υποβολής εργασίας
Εδώ http://bit.ly/smartkozani υποβάλλετε το τελικό παραδοτέο - εργασία.