Έξι μήνες λειτουργίας έκλεισε ο Συμπαραστάτης του Δημότη στο Δήμο Κοζάνης
Όπως εξηγεί η Συμπαραστάτης του Δημότη Κατερίνα Τσιομπάνου «ο «Συμπαραστάτης του Δημότη» είναι μια ανεξάρτητη αρχή, που λειτουργεί διαμεσολαβητικά μεταξύ του δημότη ή μιας επιχείρησης και του Δήμου. Ο Δημότης απευθύνεται στον Συμπαραστάτη, όπου αναφέρει το πρόβλημα κακοδιοίκησης που αντιμετωπίζει και ο Συμπαραστάτης προσπαθεί να προχωρήσει στη διαμεσολάβηση».
Μέχρι σήμερα έχουν γίνει 25 καταγγελίες εκ των οποίων στις 15 υπήρξαν διαμεσολαβήσεις και οι υπόλοιπες είναι υπό επεξεργασία.
Η διαδικασία που ακολουθείται σύμφωνα με την κα Τσιομπάνου είναι πως «στην πρώτη επαφή με το Δημότη γίνεται καταγραφή του προβλήματος σε έντυπο , το οποίο βρίσκεται και στην ιστοσελίδα του Δήμου Κοζάνης. Στη συνέχεια η αίτηση πρωτοκολλείται και ανοίγει ο φάκελος της υπόθεσης. Γίνεται η επικοινωνία με την υπηρεσία και στη συνέχεια γίνεται συνάντηση ώστε να βρεθεί λύση. Οφείλω να πω πως αρκετές φορές η Υπηρεσία δέχεται την άποψη των πολιτών αλλά υπάρχουν και άλλες, που δεν τεκμηριώνεται κακοδιοίκηση. Στόχος είναι η διαμεσολάβηση να γίνεται εντός 30 ημερών».
Το γραφείο του Συμπαραστάτη λειτουργεί εντός του Δημαρχείου και δέχεται καταγραφή καταγγελιών από τις 8.30πμ έως τις 11.30πμ, από Δευτέρα έως και Πέμπτη
Η κα Τσιομπάνου κατέληξε λέγοντας πως «καλώ τους πολίτες, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, να έρθουν σε επικοινωνία μαζί μου και να είναι απόλυτα σίγουροι πως θα ασχοληθώ πολύ σοβαρά με την υπόθεση τους».
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης τόνισε πως «ως νέα Δημοτική Αρχή, πριν από ένα χρόνο είχαμε θέσει ως μια από τις προτεραιότητες μας την εκλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη. Μετά από αρκετές προσπάθειες η θέληση μας έγινε πραγματικότητα και είμαστε από τους λίγους Δήμους πανελλαδικά, που έχουμε Συμπαραστάτη του Δημότη. Ο Καλλικράτης είναι μια μεταρρύθμιση, εντός εισαγωγικών, για την οποία πολλά μπορούμε να πούμε, αλλά έφερε το θεσμό του Συμπαραστάτη, τον οποίον πιστεύουμε πως πρέπει να στηρίξουμε, ως ανεξάρτητο θεσμό διαμεσολάβησης μεταξύ των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Πιστεύουμε πως αυτός ο θεσμός συμβάλλει στην καλύτερη επικοινωνία του Δήμου με τους πολίτες , βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Δήμου και συντελεί στη διαμόρφωση ενός κλίματος συνεργασίας ανάμεσα στο Δήμο και στους πολίτες. Μετά από 6 μήνες είναι ορατά τα πρώτα αποτελέσματα και καλούμε τους πολίτες να συνεχίσουν να εμπιστεύονται το θεσμό και την κα Κατερίνα Τσιομπάνου, που είναι η Συμπαραστάτης του Δημότη».