Μετάβαση στο περιεχόμενο
kozani
Επιστροφή

Στρατηγικό Σχέδιο “Κοζάνη - Έξυπνη Πόλη”

Ο Δήμος Κοζάνης στο πλαίσιο του σχεδιασμού για τον μετασχηματισμό του σε έξυπνο Δήμο, εκπόνησε το στρατηγικό σχέδιο “Κοζάνη - Έξυπνη Πόλη”, το οποίο και τίθεται από σήμερα σε ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση μέσα από τον Επίσημο Δημόσιο Διαδικτυακό Τόπο του Δήμου, cityofkozani.gov.gr, αποσκοπώντας:

  • στην ενίσχυση των αρχών διαφάνειας  στη διαδικασία λήψης αποφάσεων,
  • στην επέκταση του ανοιχτού διαλόγου και της ενεργοποίησης και συμμετοχής των πολιτών και των εμπλεκόμενων φορέων (δημοσίου και ιδιωτικών) στην ανάπτυξη και τον προγραμματισμό πολιτικών και δράσεων σε τοπικό επίπεδο.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός αφορά σε πέντε κύριους άξονες με βάση τους οποίους αναπτύσσονται προτάσεις έργων και δράσεων. Οι άξονες αυτοί είναι:

  1. 1. Περιβάλλον και Ενέργεια
  2. 2. Κινητικότητα – Μεταφορές
  3. 3. Έξυπνη Διαβίωση
  4. 4. Έξυπνοι πολίτες
  5. 5. Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Ο Δήμος Κοζάνης καλεί τους πολίτες, τους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς, να καταθέσουν τις απόψεις, προτάσεις, προβληματισμούς και τα επιχειρήματά τους επί του σχεδίου.

Η συμμετοχή σας στην διαβούλευση μπορεί να γίνει υποβάλοντας τα σχόλιό σας στην παρούσα πλατφόρμα πατώντας "Υποβολή για δημοσίευση" ή αποστέλλοντας τα σχόλια σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση diavouleusi@cityofkozani.gov.gr . Η δημοσίευση των σχολιών σας στην πλατφόρμα προϋποθέτει την έγκρισή τους από τον υπεύθυνο διαβούλευσης.

Έναρξη δημόσιας διαβούλευσης  : 2 Ιουνίου 2020

Λήξη δημόσιας διαβούλευσης      : 21  Ιουνίου 2020

 

Δείτε το πλήρες κείμενο διαβούλευσης εδώ

 

Οδηγίες για προσθήκη σχολίων και παρατηρήσεων

Μέσος όρος (0 Ψήφοι)


Πληκτρολογήστε τα σχόλιά σας και πατήστε "Υποβολή για δημοσίευση"
Αναρτήθηκε στις 2/6/2020 2:08 μμ.
4.2.3. Σταθμοί επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Αρκετές παρατηρήσεις πάνω στη συγκεκριμένη δράση, καθώς ασχολούμαι προσωπικά για αρκετά χρόνια με την ηλεκτροκίνηση, ενώ είμαι ένας από τους ελάχιστους κατόχους ηλεκτρικού ιδιωτικού Ι.Χ. στην Κοζάνη:
1. Κατ’ αρχάς, ο σκοπός και μόνο της δράσης που είναι η δημιουργία νέων σταθμών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντίκειται στη φιλοσοφία της κυκλικής οικονομίας, κάτι που μια “έξυπνη πόλη” θα έπρεπε να τηρεί απρόσκοπτα. Αναφέρομαι φυσικά στους υφιστάμενους σταθμούς επαναφόρτισης, οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί το 2014, στα πλαίσια του προγράμματος green e-motion. Υπάρχουν ακόμη τα εορταστικά άθρα εκείνης της περιόδου. Τότε λοιπόν, είχαν τοποθετηθεί 7 σταθμοί στην πόλη της Κοζάνης σε διάφορα κατάλληλα κατά κανόνα σημεία, και 1 σταθμός στο parking της Περιφέρειας στη ΖΕΠ. Οι σταθμοί ήταν ιδιοκτησία της (τότε) ενιαίας ΔΕΗ και κατασκευής της Ιταλικής enel, η οποία παρείχε και τη διαχειριστική πλατφόρμα. Είχαν μοιραστεί κάρτες σε ελάχιστους χρήστες. Έκτοτε, το πρόγραμμα έληξε, οι κάρτες αποσύρθηκαν, και οι σταθμοί παραμένουν τοτέμ, να μας θυμίζουν τον τρόπο υλοποίησης των έργων στην Ελλάδα. Η σωστή λοιπόν προσέγγιση, θα ήταν η επανενεργοποίηση των υφιστάμενων σταθμών. Δεν θα χρειαστούν έτσι νέες υποδομές (διασύνδεση στο δίκτυο κλπ), ενώ τμήμα του εξοπλισμού θα μπορέσει να αξιοποιηθεί. Αυτό θα μπορούσε να γίνει είτε αυτόνομα από το δήμο, είτε σε συνεργασία με μια από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται πλέον στην Ελλάδα στο χώρο της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
2. Αναφέρεται στο κείμενο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν “χαμηλές εκπομπές ρύπων”. Σε τι ακριβώς αναφέρεται ο συντάκτης; Στις εκπομπές CO2 των επιβατών; Απ’ όσο γνωρίζω, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
3. Η προμήθεια και τοποθέτηση σταθμών ταχείας φόρτισης (50kW+ DC) εντός του πολεοδομικού ιστού είναι ένα περιττό έξοδο. Το κόστος ενός σταθμού ταχείας φόρτισης είναι περί των €40000, ενώ απαιτεί επιπλέον ενισχυμένες γραμμές τροφοδοσίας από τον ΔΕΔΔΗΕ. Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης (ταχυφορτιστές) τοποθετούνται κατά κανόνα επί των αυτοκινητόδρομων, ή σε μεγάλα εμπορικά κέντρα σε χώρες που η ηλεκτροκίνηση είναι επαρκώς διαδεδομένη. Η χρήση του ταχυφορτιστή είναι των 10-20 λεπτών της ώρας, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Αντίθετα, εντός των πόλεων τοποθετούνται κατά κανόνα σταθμοί ημιταχείας φόρτισης (22kW AC), το κόστος των οποίων κυμαίνεται κοντά στα €1000, στους οποίους ο χρήστης του ηλεκτρικού αυτοκινήτων θα σταθμεύσει για 1-2 ώρες για ανεφοδιασμό, ενώ ταυτόχρονα θα χρησιμοποιήσει τις υποδομές της πόλης (ο τουρίστας), ή θα τακτοποιήσει τις καθημερινές του υποχρεώσεις (ο κάτοικος της πόλης). Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται καθημερινά στο σπίτι, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αυτό που θα μπορούσε να προταθεί, θα ήταν ένα μοντέλο τοποθέτησης σταθμών φόρτισης σε χώρους στάθμευσης επί πεζοδρομίων για χρήση από πολίτες οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα στάθμευσης σε δικό τους χώρο για την επαναφόρτιση του οχήματος. Υπάρχουν διάφορες πιλοτικές υλοποιήσεις στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα τοποθέτηση του σταθμού εντός των πυλώνων ηλεκτροφωτισμού.
4. Η δημιουργία αυτόνομων ηλιακών σταθμών είναι μια ιδέα χωρίς κανένα απολύτως νόημα. Εάν ο δήμος θέλει να μετατοπίσει την ποσότητα ή το κόστος της ενέργειας από τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, καλύτερα να το κάνει συμμετέχοντας σε Ενεργειακές Κοινότητες και μέσω Virtual Net Metering.
5. Η αναγνώριση και ταυτοποίηση των χρηστών στους σταθμούς φόρτισης, είναι ένα ακόμη θέμα που θέλει προσοχή. Είδαμε πώς εξελίχθηκε το θέμα των σταθμών του green e-motion, στους οποίους δικαίωμα χρήσης είχαν 10 άτομα στην πόλη. Μόλις αποσύρθηκαν οι κάρτες, οι σταθμοί κατέστησαν άχρηστοι. Επομένως, θα πρέπει να υπάρξει μια πρόβλεψη για αποφυγή αντίστοιχου σεναρίου. Το ιδανικό σενάριο θα ήταν οι σταθμοί να μπορούν να ενεργοποιηθούν με τη χρήση μιας οποιαδήποτε RFID κάρτας, ακόμη και της κάρτας μέλους του super market. Η χρήση κάρτας είναι επιβεβλημένη, προκειμένου να υπάρχει μια στοιχειώδης ταυτοποίηση, αλλά και δυνατότητα κλειδώματος του καλωδίου φόρτισης στο σταθμό (εάν ο σταθμός δεν έχει ενσωματωμένο καλώδιο). Εάν γίνει προμήθεια σταθμών με ενσωματωμένο καλώδιο, τότε η φόρτιση θα μπορούσε να ξεκινά ακόμη και με τη σύνδεση του οχήματος και μόνο, χωρίς τη χρήση κάρτας ή εφαρμογής. Η αναγκαστική προμήθεια κάποιας κάρτας από κάποια υπηρεσία του δήμου αποτελεί περιττή γραφειοκρατική διαδικασία. Θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για κάποιον επισκέπτη της πόλης. Σε κάθε περίπτωση, εάν υπάρχει προσωρινή διακοπή σύνδεσης του σταθμού με το back office, η φόρτιση θα πρέπει να είναι άμεση και δωρεάν.

Κλείνοντας τη συγκεκριμένη παρέμβαση, θα ήθελα να σημειώσω πως έχω επανειλημμένως εκφράσει τη διαθεσιμότητά μου για συζήτηση, διατύπωση απόψεων και κατάθεση συμβουλών στο θέμα της ηλεκτροκίνησης διαχρονικά την τελευταία δεκαετία, σε διάφορους εκπροσώπους των δημοτικών αρχών. Ουδέποτε καλέστηκα για συμμετοχή σε κάποια επιτροπή.
Αναρτήθηκε στις 2/6/2020 9:03 μμ.
Αναφορικά με Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα και τις υπηρεσίες που (υποτίθεται ότι) προσφέρει.
α) Στην διαβούλευση, το Link http://gis.kozanh.gr/kozanh_gis_app/ το οποίο παραπέμπει στο Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα δεν είναι το σωστό, γιατί είναι το παλιό GIS του δήμου. Το καινούριο είναι το https://cityofkozani.gov.gr/geographiko-plerophoriako-systema-gis- και είναι αυτό το οποίο δείχνει στην φωτογραφία η διαβούλευση - σελ. 71.
β) Με αφορμή την διαβούλευση για τον τουρισμό της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας την Δευτέρα 26/11/2019, ως διαχειριστής της facebook ομάδας και του site arintagas.gr , ήθελα να αναφέρω ότι υπάρχουν εργαλεία τα οποία δυστυχώς δεν χρησιμοποιoύνται για αδιευκρίνιστους λόγους. Έτσι ανάρτησα όλες τις εκδηλώσεις της εβδομάδος 48, 25/11/19 - 1/12/19 στην σελίδα GIS του Δήμου Κοζάνης όπου ο καθένας θα έβλεπε τις εκδηλώσεις πάνω στον χάρτη. Δυστυχώς στον χάρτη δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ οι συναυλίες της εβδομάδος.
Συμπέρασμα: Ο Δήμος Κοζάνης έχει τα εργαλεία τα οποία όμως για αδιευκρίνιστους λόγους δεν τα χρησιμοποιεί. Πρέπει λοιπόν πρώτα ο δήμος να μνημονεύει και να χρησιμοποιεί τα εργαλεία του. Ακολουθεί αυτούσιο όλο το κείμενο το οποίο θα δημοσιευόταν τότε αν λειτουργούσε η πλατφόρμα.
"To arintagas.gr σε λίγες μέρες μπαίνει στον δέκατο χρόνο λειτουργίας του ως ομάδας (αρχικά ως 'Συναυλίες Στην Κοζάνη'). Έχοντας ασχοληθεί με την διαμόρφωση της συναυλιακής ατζέντας, έχω διαπιστώσει ένα έντονο ενδιαφέρον από όλους όσους συζητάμε για την ανάγκη του κόσμου να μπορέσει να έρθει πιο κοντά στην 'πληροφορία΄που τον ενδιαφέρει κάθε φορά. Αυτή η λοιπόν η ανάγκη μπορεί να γίνει πλεονέκτημα για την δυτική Μακεδονία. Φανταστείτε ένα πολίτη εκτός Δυτ. Μακεδονίας να είχε πρόσβαση σε όλη αυτή την πληροφορία μαζεμένη (και στις άλλες περιοχές της Ελλάδος δεν υπάρχουν αλλά εκεί έχουν τουρισμό). Με αφορμή λοιπόν την διαβούλευση για τον τουρισμό στην Δυτ. Μακεδονίας, προτείνω την δημιουργία από τους μεγάλους φορείς της Δυτ. Μεκεδονίας (Περιφέρεια, Δήμους κτλ.) μιας ατζέντας (σίγουρα & στα αγγλικά) όλων των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε φορείς των παραπάνω φορέων (Συναυλίες, αθλητικοί αγώνες, συνέδρια κτλ.).
Γι'αυτό λοιπόν το arintagas.gr με αφορμή την διαβούλευση για τον τουρισμό, αλλά και για να δείξει ότι υπάρχουν εργαλεία (τα οποία δυστυχώς δεν χρησιμοποιoύνται για αδιευκρίνιστους λόγους) θα αναρτήσει όλες τις εκδηλώσεις της εβδομάδος 48, 25/11/19 - 1/12/19 στην σελίδα GIS του Δήμου Κοζάνης όπου ο καθένας θα βλέπει τις εκδηλώσεις πάνω σε χάρτη."
Stefanos Diam.
Διαχειριστής του arintagas.gr
Αναρτήθηκε στις 3/6/2020 3:10 μμ.
Τσαμπούρης Ιωάννης
Λίγες παρατηρήσεις:
Σε σχέση με την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης σίγουρα πρέπει να ληφθούν υπόψη το πρόγραμμα "Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Κοζάνης" στο οποίο προτείνονται και θα υλοποιηθούν αρκετές σημαντικές ψηφιακές δράσεις που έχουν σχέση και με την υποδομή του ασύρματου δικτύου του Δήμου αλλά και η ΟΧΕ των Λιμνών από την οποία μπορεί να προκύψει χρηματοδότηση για ψηφιακά έργα που μπορούν να ενταχθούν.

Οι προτεινόμενες εφαρμογές ΣΒΑΚ είναι εξαιρετικά ελλιπείς σε σχέση και με αυτές που έχουν περιγραφεί και προταθεί στο ερευνητικό του ΕΜΠ.

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνεται στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ περιγράφονται εφαρμογές που ήδη υπάρχουν πχ "Θα αναπτυχθεί εφαρμογή με ένα σύστημα γεωγραφικών πληροφοριών, μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν να δηλώσουν σημεία στους δρόμους με προβλήματα όπως λακκούβες, ή σημεία όπου δεν υπάρχει πρόσβαση για αναπηρικά αμαξίδια."

Η δράση για ανάπτυξη "εφαρμογής για τα ακριβή δρομολόγια των λεωφορείων, τα οποία ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο" δεν άπτεται της αρμοδιότητας του Δήμου και όπως και η τηλεματική είναι ζήτημα του Αστικού ΚΤΕΛ.

Τα Crowdsourcing & Crowdfunding δεν αναλύονται αρκετά. Ποιες είναι οι θεματικές τους και πως θα λειτουργήσουν και κυρίως πως θα ενσωματωθούν στην λειτουργία του Δήμου είναι ζητήματα που πιθανόν χρειάζονται περισσότερη ανάλυση.

Γενικότερα στην συμμετοχή των πολιτών ένα κύριο θέμα που αναδύεται είναι το πόσο ουσιαστική είναι και πως αυτή γίνεται μεγαλύτερη και μέσα από ποια κανάλια επικοινωνίας (ψηφιακά και φυσικά). Γενικότερα, αν δε περιγραφεί από τώρα πρέπει να ο Δήμος να αποφασίσει ποιος θα χειρίζεται όλα αυτά τα συστήματα. Αν θα ανατεθούν σε υφιστάμενες δομές ή αυτοτελές γραφείο ή διεύθυνση.

Η χρήση του domain που προτείνεται (http://smartcityofkozani.gr/) αν δεν είναι ενδεικτική χρειάζεται κατοχύρωση αλλά πιθανότατα η ενσωμάτωση των έξυπνων εφαρμογών στην κύρια ιστοσελίδα του Δήμου να είναι καλύτερη λύση.
Αναρτήθηκε στις 17/6/2020 4:00 μμ.
Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας
Το Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας μέσα από τη συμμετοχή του στα Ευρωπαϊκά προγράμματα STARDUST (Smart Cities) και SCALIBUR (συλλογή και αξιοποίηση Βιοαποβλήτων) μπορεί να βοηθήσει τον Δήμο Κοζάνης παρέχοντας του δεδομένα από την μέχρι τώρα υλοποίηση των έργων καθώς και να παρέχει συμβουλές για τα 2 παραπάνω θέματα μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στα έργα.
Παρακαλούμε να έρθετε σε επαφή με το Cluster Βιοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας και θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση του Σχεδίου.
Πληροφορίες: info@clube.gr
Αναρτήθηκε στις 18/6/2020 5:44 μμ.