Skip to Content
kozani
Back

Βλάχος Νικόλαος: Οικονομική κατάσταση και λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής Δ/θμιας Εκπ/σης απο 1/1 έως 20/7/13

 ΔΗΛΩΣΗ
 

Του Δημοτικού Συμβούλου και απερχόμενου Προέδρου της Σ.Ε. Δ/θμιας Εκπ/σης Δήμου Κοζάνης, Βλάχου Νικολάου

 

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κοζάνης, στις 22/7/2013, έγινε αποδεκτή η παραίτησή μου από τη θέση του Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Δ/θμιας Εκπ/σης, λόγω των νέων αρμοδιοτήτων που μου έχουν ανατεθεί στις Δημοτικές Ενότητες Ελίμειας – Αιανής.

Έργο των Σχολικών Επιτροπών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι η διαχείριση των πάσης φύσεως εσόδων: τακτικές επιχορηγήσεις, μισθώματα σχολικών κυλικείων κ.α., για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας των αντίστοιχων σχολείων.

          Στα δύο και πλέον χρόνια της λειτουργίας του νέου Νομικού Προσώπου, που προήλθε από τη συγχώνευση των παλαιών σχολικών επιτροπών και δεδομένων των αρνητικών συνθηκών και των μειωμένων τακτικών  επιχορηγήσεων, επιδιώξαμε την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης. Λειτουργία η οποία στηρίχθηκε στη διαφάνεια και στις συλλογικές αποφάσεις.

          Με τη λήξη και του διδακτικού έτους 2012–13 θεωρώ υποχρέωσή μας να ενημερώσουμε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη του Δήμου Κοζάνης για την οικονομική κατάσταση και λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής, η οποία έχει ως ακολούθως :

Χρονικό διάστημα : από 1/1/2013 έως 20/7/2013  

ΕΣΟΔΑ

ΤΑΜΕΙΑΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2012 : 233.120,82€

4η ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΤΗΓΗΣΗ ΕΤΟΥΣ  2012, από το ΥΠΕΣΑΗΔ, μέσω του Δήμου Κοζάνης : 93.536,47€ 

ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ (2) ΓΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ: 197.680,09€

 1η ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΤΗΓΗΣΗ ΕΤΟΥΣ 2013 :95.679,24

ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΚΥΛΙΚΕΙΑ : 63.183,04€

ΑΛΛΑ ΕΣΟΔΑ : 39.470,91€

ΣΥΝΟΛΟ : 722.670,57€

 
ΕΞΟΔΑ

ΔΕΗ : 52.086,89

ΟΤΕ : 11.375,09

ΔΕΥΑΚ : 162.554,67 (Τηλεθέρμανση-ύδρευση)

AΜΟΙΒΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ –ΑΣΦΑΛ. ΕΙΣΦΟΡΕΣ : 58.370,28

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ : 45.989,35€

ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΟΡΩΝ ΣΤΗ Δ.Ο.Υ : 6.649,01

ΑΛΛΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ : 144.811,30€

ΣΥΝΟΛΟ : 481.836,59€

ΤΑΜΕΙΑΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ στις 20/7/2013 : 240.833,98€

Για να υπάρχουν συγκρίσιμα μεγέθη παραθέτουμε συνοπτικά τα απολογιστικά στοιχεία του οικονομικού έτους  2010  (των παλαιών σχολικών επιτροπών που συγχωνεύτηκαν στο νέο Νομικό Πρόσωπο) και του οικον. έτους 2012 της Νέας Σχολικής Επιτροπής:  

2010

ΕΣΟΔΑ : 1.049.505,83€

ΕΞΟΔΑ :  823.755,72€

Ταμειακό Υπόλοιπο : 225.770,11€. Το ποσό αυτό δεν επιμεριζόταν ισομερώς  σε

όλες τις σχολικές μονάδες.

2012

ΕΣΟΔΑ :  888.057,48€

ΕΞΟΔΑ : 657.874,18€
Ταμειακό Υπόλοιπο : 230.183,30€ + 2.937,52€ (κρατήσεις Δεκεμβρίου).

Πρωταρχικός μας στόχος από την στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της νέας Σχολικής Επιτροπής Δ/θμιας Εκπ/σης ήταν να εξοφληθούν όλες οι οφειλές προς τρίτους και να μη δημιουργηθεί ούτε ένα ευρώ νέο χρέος.

Παρόλο που μέχρι σήμερα το ΥΠΕΣ δεν έχει κατανείμει, ως όφειλε, τη 2η τακτική επιχορήγηση στους δήμους, έτους 2013, για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, δεν υπάρχει καμία οφειλή προς τους προμηθευτές, έχουν αποδοθεί οι αναλογούντες φόροι - κρατήσεις, έχουν καταβληθεί όλες οι αποδοχές στις συμβασιούχες καθαρίστριες, καθώς και οι ασφαλιστικές τους εισφορές και αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να αποδώσει στη σχολική επιτροπή το ποσό των 42.913,31€, για την αποπληρωμή της  σύμβασης που έχουμε συνάψει.

Μειώσαμε κατά τι το χρέος που παραλάβαμε από τα ΕΠΑΛ προς τη ΔΕΥΑΚ. Το κτηριακό συγκρότημα των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (Κ. Καραμανλή 26), λόγω παλαιότητας, όγκου και φθορών εμφανίζει υπερβολική ενεργειακή κατανάλωση, η οποία δυσχεραίνει το έργο της Σ.Ε. και  απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις. Αντίστοιχα τα προβλήματα και του 2ου ΕΠΑΛ.    

Τα περιφερειακά σχολεία του δήμου έχουν τροφοδοτηθεί με πετρέλαιο  για την έναρξη της νέας χειμερινής περιόδου. 

Αναλάβαμε την πληρωμή των πάγιων δαπανών όλων των σχολείων του δήμου (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΔΕΥΑΚ- προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ΙΚΑ – Δ.Ο.Υ κ.α ) ώστε το εργασιακό ωράριο των Δ/ντών να διατίθεται κυρίως για τα οργανωτικά - παιδαγωγικά τους καθήκοντα και όχι για «λογιστικά». Από την πλευρά των αρμόδιων Υπουργείων δεν υπήρξε πρόβλεψη για τη λειτουργία οργανωμένης ταμειακής υπηρεσίας, μετά τη συγχώνευση των σχολικών επιτροπών. Η λειτουργία μας στηρίχθηκε στον μοναδικό υπάλληλο που μας διατέθηκε από το Δήμο για 108 σχολεία (Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης).

Στο θέμα των συντηρήσεων- επισκευών των σχολικών κτηρίων, συνεχείς ήταν οι προσπάθειες των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου να επιλύουν προβλήματα με πενιχρές επιχορηγήσεις από την πλευρά της Πολιτείας.

 Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω :  

● το δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο για την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου από την πρώτη στιγμή της θητείας μου στο Δημοτικό Συμβούλιο.

● Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Σ.Ε. και τον υπάλληλο του Δήμου.

● Τους Διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων για την αρμονική συνεργασία.

● Τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων που συμβάλλουν ουσιαστικά στη λειτουργία των σχολείων μας και

● Τις Υπηρεσίες - Φορείς που συνεργαστήκαμε όλο αυτό το διάστημα.

   

                                           Ο Δημοτικός Σύμβουλος

 

                                                Βλάχος Νικόλαος