Back
Δημόσια Διαβούλευση για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο δημοτικό οδικό δίκτυο
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
Ο Δήμος Κοζάνης στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας, καλεί τους δημότες σε δημόσια διαβούλευση, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προτίθεται να υλοποιήσει στο δημοτικό οδικό δίκτυο, σύμφωνα με σχετικές μελέτες που εκπονήθηκαν, προκειμένου να εγκριθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο και οι οποίες είναι οι εξής:
Οι δημοτικοί οδοί που συμβάλλουν στην κεντρική Ε.Ο., στην Τ.Κ. Κοίλων, είναι διπλής κατεύθυνσης και λόγω του στενού πλάτους οδοστρώματος στις διασταυρώσεις τους με την Ε.Ο. υφίσταται μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος.
Για τον λόγο αυτό είναι αναγκαία η μονοδρόμηση αυτών που έχουν τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, χωρίς την δυνατότητα κάθετης διέλευσης της Ε.Ο., για την βελτίωση των συνθηκών ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων.
Οι προτεινόμενες μονοδρομήσεις, έλαβαν υπ’οψη την υφιστάμενη κατάσταση των διαδρομών των λεωφορείων των ΚΤΕΛ Αστικών και είναι οι εξής:
1.Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Κων/πόλεως, μεταξύ των οδών 28ης Οκτωβρίου και Ε.Ο., με κατεύθυνση προς την Ε.Ο.
2.Μονοδρόμηση τμήματος της οδού 25ης Μαρτίου, μεταξύ της Ε.Ο. και Μ. Αλεξάνδρου , με κατεύθυνση την οδό Μ. Αλεξάνδρου.
3.Μονοδρόμηση τμήματος οδού Ρ. Φερραίου, μεταξύ της οδού 28ης Οκτωβρίου και Ε.Ο., με κατεύθυνση την Ε.Ο.
4.Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ιερέως Θεολόγου Τζορμπαντζίδη, μεταξύ της Ε.Ο. και Πόντου, με κατεύθυνση προς την οδό Πόντου.
5.Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Εκθεσιακού Κέντρου, μεταξύ της Ε.Ο. και της οδού Πόντου, με κατεύθυνση προς την Ε.Ο.
6.Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Εκθεσιακού Κέντρου, μεταξύ των οδών Πόντου και Ε.Ο., με κατεύθυνση την οδό Πόντου.
7.Μονοδρόμηση της οδού Βερμίου με κατεύθυνση από την Ε.Ο. προς το ιδιωτικό αθλητικό κέντρο.
Β. Μετατροπή σε διπλής κατεύθυνσης τμήμα της οδού Σιαλβέρα
Η οδός Σιαλβέρα, μεταξύ των οδών Ε. Μήλιου και κόμβου Λαρίσης, είναι μονόδρομος με αποτέλεσμα όλη η τοπική κυκλοφορία οχημάτων καθώς και των πελατών του υφιστάμενου SUPER MARKET, να διοχετεύεται στον κόμβο Λαρίσης, προκαλώντας κυκλοφοριακή υπερφόρτωση στον κόμβο.
Για τον λόγο αυτό και μετά από αίτημα των μονίμων κατοίκων προτείνεται η μετατροπή τμήματος της οδού Σιαλβέρα, μεταξύ των οδών Μπακόλα και Ε. Μήλιου, σε οδό διπλής κατεύθυνσης και απαγόρευση της στάθμευσης οχημάτων, για την δυνατότητα των οχημάτων, που κατευθύνονται προς το κέντρο της πόλης, να αποφεύγουν τον κόμβο Λαρίσης, δια των οδών Σιαλβέρα-Ε. Μήλιου-Αιόλου-Ιωνίας.
Γ. Ανάπλαση πλατείας Λασσάνη και οδού Ολύμπου.
Για την ανάπλαση της πλατείας Λασσάνη και της οδού Ολύμπου, απαιτούνται και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της ευρύτερης περιοχής, προκειμένου να αναβαθμισθούν οι συνθήκες κυκλοφορίας πεζών, ΑΜΕΑ και οχημάτων, με τις εξής παρεμβάσεις:
1.Ανάπλαση οδού Ολύμπου από τον χώρο του ΟΣΕ, έως και την πλατεία Λασσάνη, με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, κατασκευή ποδηλατοδρόμου στην αριστερή πλευρά της οδού, με κατεύθυνση προς την πλατεία Λασσάνη και θέσεων στάθμευσης οχημάτων και φορτοεκφόρτωσης στην δεξιά πλευρά της οδού.
2.Διπλάτυνση πεζοδρομίων οδών Θεσσαλονίκης και Βεροίας, στις διασταυρώσεις τους με τις καθέτους οδούς, σε όλο το μήκος, σε όλο το μήκος τμήματος της οδού Βεροίας, μεταξύ του πάρκου του ΟΣΕ και της οδού Ολύμπου, καθώς και της οδού Φειδιπίδου.
3.Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οδικού δικτύου περιοχής που περικλείεται μεταξύ των οδών: Γκέρτσου - Τριών Δένδρων-ΟΣΕ-Ιωνίας-Κόμβου Κρόκου-11ης Οκτωβρίου-Βενιζέλου-Τσιμηνάκη-Πλατείας Λασσάνης-Κ. Παλαμά-Γκέρτσου ως εξής:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
- Πεζοδρόμηση οδού Ιερολοχιτών και απαγόρευση διαμπερούς διέλευσης προς την οδό Ολύμπου με αποκλειστικό σημείο εισόδου-εξόδου από την οδό Πολυζούλη, εκτός των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.
-Μονοδρόμηση της οδού Αθηνάς με κατεύθυνση από την οδό Πολυζούλη προς την οδό Λιούφη.
-Πεζοδρόμηση τμήματος οδού Ερμού κατά μήκος της δυτικής πλευράς της πλατείας Λασσάνη, μεταξύ των οδών Κοντορούση και Τακιατζήδων.
-Μονοδρόμηση τμήματος οδού Ολύμπου, από το ύψος της οδού Βεροίας έως την οδό Γκέρτσου, με κατεύθυνση προς την οδό Γκέρτσου και απαγόρευση της εκ περιτροπής στάθμευσης των οχημάτων.
-Μονοδρόμηση της οδού Βοσπόρου με κατεύθυνση προς την οδό Εδέσσης.
-Μονοδρόμηση της οδού Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση από την οδό Πλαταιών προς την οδό Καρέλλη Ζ.
-Μονοδρόμηση της οδού Βεροίας με κατεύθυνση από την οδό Φακίνου Α. προς την οδό Πλαταιών.
- Μονοδρόμηση της οδού Φακίνου Α. από την οδό Ιωνίας με κατεύθυνση προς την οδό Βεροίας.
- Μονοδρόμηση της οδού Καρέλλη Ζ. από την οδό Θεσσαλονίκης προς την οδό Ιωνίας.
- Μετατροπή της οδού Κυκλάδων από μονόδρομο σε οδό διπλής κατεύθυνσης.
-Μονοδρόμηση οδού Αγίας Λαύρας (Εθνομαρτύρων) με κατεύθυνση από την οδό Θεσσαλονίκης προς την οδό Γκέρτσου.
-Μονοδρόμηση οδού Σταμάτη Κλ. με κατεύθυνση από την οδό Γκέρτσου προς την οδό Βεροίας.
-Μονοδρόμηση τμήματος οδού Ζ. Πηγής με κατεύθυνση από την οδό Γκέρτσου προς την οδό Θράκης.
- Μονοδρόμηση οδού Θράκης(πρώην Βοσπόρου) με κατεύθυνση από την οδό Αριστοτέλους προς την οδό Αθηνών.
-Οδοί διπλής κατεύθυνσης η οδός Λήμνου και η συνέχεια αυτής οδός Έβρου, έως την οδό Ιωνίας.
- Μονοδρόμηση οδού Λ. Μαβίλη με κατεύθυνση από την οδό Φακίνου Α., προς την οδό Ιωνίας.
- Μονοδρόμηση οδού Ιορδανίδου Μ. με κατεύθυνση προς την οδό Έβρου.
- Μονοδρόμηση οδού Πανσέληνου Α. με κατεύθυνση από την οδό Θεσσαλονίκης προς την οδό Τζώνη Μ.
- Μονοδρόμηση οδού Ζωγράφου Λ. με κατεύθυνση από την οδό Ιωνίας προς την οδό Τζώνη Μ.
-Μονοδρόμηση οδού Ανατ. Ρωμυλίας με κατεύθυνση από την οδό Θράκης προς την οδό Γκέρτσου.
-Πεζοδρόμηση τμημάτων των οδών Αριστοτέλους και Αλιάκμωνος, νότια της οδού Κυκλάδων καθώς και της νότιας ενωτικής ανώνυμης οδού, των τμημάτων αυτών.
-Μονοδρόμηση οδού Φειδιπίδου με κατεύθυνση από την οδό Ολύμπου προς την οδό Βεροίας.
-Χαρακτηρισμός τμήματος της οδού Ερμού μεταξύ των οδών Κοντορούση και Ε. Βενιζέλου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και το καθορισμό θέσεων στάθμευσης οχημάτων ΑΜΕΑ στο οδόστρωμα.
-Τοποθέτηση ρυθμιστικής σήμανσης στις οδούς Θεσσαλονίκης και Βεροίας, ώστε να έχουν προτεραιότητα έναντι των καθέτων σε αυτούς οδών, έως την λειτουργία της περιφερειακής οδού στην ΝΑ πλευρά της πόλης.
Για την ανάπλαση της πλατείας Λασσάνη και της οδού Ολύμπου, απαιτούνται και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της ευρύτερης περιοχής, προκειμένου να αναβαθμισθούν οι συνθήκες κυκλοφορίας πεζών, ΑΜΕΑ και οχημάτων, με τις εξής παρεμβάσεις:
1.Ανάπλαση οδού Ολύμπου από τον χώρο του ΟΣΕ, έως και την πλατεία Λασσάνη, με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, κατασκευή ποδηλατοδρόμου στην αριστερή πλευρά της οδού, με κατεύθυνση προς την πλατεία Λασσάνη και θέσεων στάθμευσης οχημάτων και φορτοεκφόρτωσης στην δεξιά πλευρά της οδού.
2.Διπλάτυνση πεζοδρομίων οδών Θεσσαλονίκης και Βεροίας, στις διασταυρώσεις τους με τις καθέτους οδούς, σε όλο το μήκος, σε όλο το μήκος τμήματος της οδού Βεροίας, μεταξύ του πάρκου του ΟΣΕ και της οδού Ολύμπου, καθώς και της οδού Φειδιπίδου.
3.Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οδικού δικτύου περιοχής που περικλείεται μεταξύ των οδών: Γκέρτσου - Τριών Δένδρων-ΟΣΕ-Ιωνίας-Κόμβου Κρόκου-11ης Οκτωβρίου-Βενιζέλου-Τσιμηνάκη-Πλατείας Λασσάνης-Κ. Παλαμά-Γκέρτσου ως εξής:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
- Πεζοδρόμηση οδού Ιερολοχιτών και απαγόρευση διαμπερούς διέλευσης προς την οδό Ολύμπου με αποκλειστικό σημείο εισόδου-εξόδου από την οδό Πολυζούλη, εκτός των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.
-Μονοδρόμηση της οδού Αθηνάς με κατεύθυνση από την οδό Πολυζούλη προς την οδό Λιούφη.
-Πεζοδρόμηση τμήματος οδού Ερμού κατά μήκος της δυτικής πλευράς της πλατείας Λασσάνη, μεταξύ των οδών Κοντορούση και Τακιατζήδων.
-Μονοδρόμηση τμήματος οδού Ολύμπου, από το ύψος της οδού Βεροίας έως την οδό Γκέρτσου, με κατεύθυνση προς την οδό Γκέρτσου και απαγόρευση της εκ περιτροπής στάθμευσης των οχημάτων.
-Μονοδρόμηση της οδού Βοσπόρου με κατεύθυνση προς την οδό Εδέσσης.
-Μονοδρόμηση της οδού Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση από την οδό Πλαταιών προς την οδό Καρέλλη Ζ.
-Μονοδρόμηση της οδού Βεροίας με κατεύθυνση από την οδό Φακίνου Α. προς την οδό Πλαταιών.
- Μονοδρόμηση της οδού Φακίνου Α. από την οδό Ιωνίας με κατεύθυνση προς την οδό Βεροίας.
- Μονοδρόμηση της οδού Καρέλλη Ζ. από την οδό Θεσσαλονίκης προς την οδό Ιωνίας.
- Μετατροπή της οδού Κυκλάδων από μονόδρομο σε οδό διπλής κατεύθυνσης.
-Μονοδρόμηση οδού Αγίας Λαύρας (Εθνομαρτύρων) με κατεύθυνση από την οδό Θεσσαλονίκης προς την οδό Γκέρτσου.
-Μονοδρόμηση οδού Σταμάτη Κλ. με κατεύθυνση από την οδό Γκέρτσου προς την οδό Βεροίας.
-Μονοδρόμηση τμήματος οδού Ζ. Πηγής με κατεύθυνση από την οδό Γκέρτσου προς την οδό Θράκης.
- Μονοδρόμηση οδού Θράκης(πρώην Βοσπόρου) με κατεύθυνση από την οδό Αριστοτέλους προς την οδό Αθηνών.
-Οδοί διπλής κατεύθυνσης η οδός Λήμνου και η συνέχεια αυτής οδός Έβρου, έως την οδό Ιωνίας.
- Μονοδρόμηση οδού Λ. Μαβίλη με κατεύθυνση από την οδό Φακίνου Α., προς την οδό Ιωνίας.
- Μονοδρόμηση οδού Ιορδανίδου Μ. με κατεύθυνση προς την οδό Έβρου.
- Μονοδρόμηση οδού Πανσέληνου Α. με κατεύθυνση από την οδό Θεσσαλονίκης προς την οδό Τζώνη Μ.
- Μονοδρόμηση οδού Ζωγράφου Λ. με κατεύθυνση από την οδό Ιωνίας προς την οδό Τζώνη Μ.
-Μονοδρόμηση οδού Ανατ. Ρωμυλίας με κατεύθυνση από την οδό Θράκης προς την οδό Γκέρτσου.
-Πεζοδρόμηση τμημάτων των οδών Αριστοτέλους και Αλιάκμωνος, νότια της οδού Κυκλάδων καθώς και της νότιας ενωτικής ανώνυμης οδού, των τμημάτων αυτών.
-Μονοδρόμηση οδού Φειδιπίδου με κατεύθυνση από την οδό Ολύμπου προς την οδό Βεροίας.
-Χαρακτηρισμός τμήματος της οδού Ερμού μεταξύ των οδών Κοντορούση και Ε. Βενιζέλου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και το καθορισμό θέσεων στάθμευσης οχημάτων ΑΜΕΑ στο οδόστρωμα.
-Τοποθέτηση ρυθμιστικής σήμανσης στις οδούς Θεσσαλονίκης και Βεροίας, ώστε να έχουν προτεραιότητα έναντι των καθέτων σε αυτούς οδών, έως την λειτουργία της περιφερειακής οδού στην ΝΑ πλευρά της πόλης.
ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
1.στο τμήμα της οδού Ολύμπου(ρεύμα ανόδου), μεταξύ του χώρου του ΟΣΕ και της οδού Κυκλάδων, μία εσοχή για στάθμευση και φορτοεκ/ση.
2. στο τμήμα της οδού Ολύμπου(ρεύμα ανόδου), μεταξύ των οδών Κυκλάδων και Βεροίας, μία εσοχή στάθμευσης και μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
3.στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Βεροίας και Θεσσαλονίκης, μία εσοχή στάθμευσης και μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
4. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Θεσσαλονίκης και Βοσπόρου, μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης.
5. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Βοσπόρου και Γκέρτσου, μία εσοχή στάθμευσης και μία φοτοεκ/σης.
6. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Γκέρτσου και Καταφυγίου, μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
7. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Καταφυγίου και Καμβουνίων, μία εσοχή στάθμευσης και μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
8. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Καμβουνίων και Αρχελάου, μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης, μία εσοχή στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων και μία εσοχή στάθμευσης ειδικών χρήσεων.
9.στο τμήμα της οδού Βεροίας μεταξύ του πάρκου του ΟΣΕ και της οδού Ολύμπου, μία εσοχή στάθμευσης ΑΜΕΑ.
10.Στην οδό Φειδιπείδου μία εσοχή στάθμευσης.
Διευκρινίζεται ότι οι η εξειδίκευση χρήσης των παραπάνω εσοχών, σχετικά με των αριθμό των θέσεων στάθμευσης, του οχημάτων που θα έχουν δικαίωμα στάθμευσης καθώς και τα ωράρια που θα ισχύουν οι ρυθμίσεις, θα καθορισθούν με νεώτερη ΑΔΣ, μετά την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης των οδών.
1.στο τμήμα της οδού Ολύμπου(ρεύμα ανόδου), μεταξύ του χώρου του ΟΣΕ και της οδού Κυκλάδων, μία εσοχή για στάθμευση και φορτοεκ/ση.
2. στο τμήμα της οδού Ολύμπου(ρεύμα ανόδου), μεταξύ των οδών Κυκλάδων και Βεροίας, μία εσοχή στάθμευσης και μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
3.στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Βεροίας και Θεσσαλονίκης, μία εσοχή στάθμευσης και μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
4. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Θεσσαλονίκης και Βοσπόρου, μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης.
5. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Βοσπόρου και Γκέρτσου, μία εσοχή στάθμευσης και μία φοτοεκ/σης.
6. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Γκέρτσου και Καταφυγίου, μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
7. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Καταφυγίου και Καμβουνίων, μία εσοχή στάθμευσης και μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκ/σης.
8. στο τμήμα της οδού Ολύμπου, μεταξύ των οδών Καμβουνίων και Αρχελάου, μία εσοχή στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης, μία εσοχή στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων και μία εσοχή στάθμευσης ειδικών χρήσεων.
9.στο τμήμα της οδού Βεροίας μεταξύ του πάρκου του ΟΣΕ και της οδού Ολύμπου, μία εσοχή στάθμευσης ΑΜΕΑ.
10.Στην οδό Φειδιπείδου μία εσοχή στάθμευσης.
Διευκρινίζεται ότι οι η εξειδίκευση χρήσης των παραπάνω εσοχών, σχετικά με των αριθμό των θέσεων στάθμευσης, του οχημάτων που θα έχουν δικαίωμα στάθμευσης καθώς και τα ωράρια που θα ισχύουν οι ρυθμίσεις, θα καθορισθούν με νεώτερη ΑΔΣ, μετά την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης των οδών.
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ
Διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της αριστερής πλευράς της οδού, με κατεύθυνση προς την πλατεία Λασσάνη, πλάτους 1,50μ., ο οποίος χωρίζεται, από το οδόστρωμα της Ολύμπου, με
διαχωριστική λωρίδα πλάτους 0,70μ., εντός της οποίας θα υπάρχουν τα
φωτιστικά σώματα της οδού, οι πινακίδες σήμανσης-κυκλοφορίας, και χαμηλό
πράσινο. Ο εν λόγω ποδηλατοδρόμος ξεκινάει περίπου από το ύψος της
περιοχής Λασσάνη, διατρέχει όλη την Ολύμπου και στο ύψος της διασταύρωσης
με την Βεροίας το ποδήλατο συνυπάρχει με τα οχήματα της οδού. Υψομετρικά ο
ποδηλατοδρόμος σ΄ όλο του το μήκος διαφέρει 5 εκ. από το υψόμετρο του
πεζοδρομίου, ώστε να υπάρχει σαφής διαχωρισμός των 2 κινήσεων, με
εξαίρεση το « υψομετρικό βύθισμα» που γίνεται στις διασταυρώσεις με τους
δρόμους (τόσο του ποδηλατόδρομου όσο και των διαμορφούμενων νησίδων για
τη διαμόρφωση των διαβάσεων των πεζών, βλ. σχέδια λεπτομερειών)
Δ.Μονοδρόμηση οδών Φ.Σκουφά και Π.Π.Γερμανού
-Η οδός Φραγκίσκου Σκουφά και η προέκταση αυτής οδός Δυοβουνιώτη είναι διπλής κατεύθυνσης συνολικού πλάτους 6,00μ., με καθαρό-σταθερό πλάτος οδοστρώματος 4,50μ. Λόγω του ότι η οικοδομική γραμμή εκατέρωθεν των οδών δεν είναι σταθερή, σε πολλές περιπτώσεις παρεκκλίνει σε βάρος του πλάτους του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα αυτό σε πολλά σημεία να μειώνεται σημαντικά, ενώ και η στάθμευση των οχημάτων στο οδόστρωμα στα σημεία αυτά, καθιστά αδύνατη την διέλευση πεζών, ΑΜΕΑ καθώς και την πρόσβαση των μονίμων κατοίκων στις ιδιοκτησίες τους.
-Επί πλέον η λειτουργία τους σαν οδοί διπλής κατεύθυνσης, σε συνδυασμό με την στάθμευση οχημάτων, δυσκολεύει την κυκλοφορία των οχημάτων και δημιουργεί συνθήκες ατυχήματος.
-Για την εξασφάλιση των απαιτούμενων γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την επίλυση του προβλήματος προτείνονται:
1.η μονοδρόμηση της οδού Φ. Σκουφά και της προέκτασής της, οδού Δυοβουνιώτη, έως την συμβολή της με την οδό Π.Π.Γερμανού, με κατεύθυνση από την Αηλιόστρατα προς την οδό Π.Πατρών Γερμανού, με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία 3,25μ, και το υπόλοιπο διαθέσιμο(2.75μ) για την κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού. Προτεινόμενο πλάτος αριστερής πλευράς 1,50μ. και δεξιάς πλευράς 1.25μ.
2.η απαγόρευση στάθμευσης κατά μήκος των οδών Φ.Σκουφά και Δυοβουνιώτη, σε όλο το μήκος της μονοδρόμησης.
3. δημιουργία χώρου στάθμευσης, χωρητικότητας δέκα(10) οχημάτων, στον Κ.Χ. του Ο.Τ. 666, στην συμβολή των οδών Αηλιόστρατας και Φ.Σκουφά, για τις ανάγκες στάθμευσης οχημάτων των μονίμων κατοίκων των οδών Φ.Σκουφά και Δυοβουνιώτη
4.η μονοδρόμηση τμήματος της οδού Π.Π.Γερμανού, μεταξύ των οδών Δυοβουνιώτη και Λ. Βύρωνα για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας.
-Η κίνηση των οχημάτων που προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή με κατεύθυνση προς την οδό Κορυτσάς θα πραγματοποιείται δια των οδών Λ. Βύρωνα και Αγίας Κυριακής, όπως ισχύει και σήμερα.
Διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της αριστερής πλευράς της οδού, με κατεύθυνση προς την πλατεία Λασσάνη, πλάτους 1,50μ., ο οποίος χωρίζεται, από το οδόστρωμα της Ολύμπου, με
διαχωριστική λωρίδα πλάτους 0,70μ., εντός της οποίας θα υπάρχουν τα
φωτιστικά σώματα της οδού, οι πινακίδες σήμανσης-κυκλοφορίας, και χαμηλό
πράσινο. Ο εν λόγω ποδηλατοδρόμος ξεκινάει περίπου από το ύψος της
περιοχής Λασσάνη, διατρέχει όλη την Ολύμπου και στο ύψος της διασταύρωσης
με την Βεροίας το ποδήλατο συνυπάρχει με τα οχήματα της οδού. Υψομετρικά ο
ποδηλατοδρόμος σ΄ όλο του το μήκος διαφέρει 5 εκ. από το υψόμετρο του
πεζοδρομίου, ώστε να υπάρχει σαφής διαχωρισμός των 2 κινήσεων, με
εξαίρεση το « υψομετρικό βύθισμα» που γίνεται στις διασταυρώσεις με τους
δρόμους (τόσο του ποδηλατόδρομου όσο και των διαμορφούμενων νησίδων για
τη διαμόρφωση των διαβάσεων των πεζών, βλ. σχέδια λεπτομερειών)
Δ.Μονοδρόμηση οδών Φ.Σκουφά και Π.Π.Γερμανού
-Η οδός Φραγκίσκου Σκουφά και η προέκταση αυτής οδός Δυοβουνιώτη είναι διπλής κατεύθυνσης συνολικού πλάτους 6,00μ., με καθαρό-σταθερό πλάτος οδοστρώματος 4,50μ. Λόγω του ότι η οικοδομική γραμμή εκατέρωθεν των οδών δεν είναι σταθερή, σε πολλές περιπτώσεις παρεκκλίνει σε βάρος του πλάτους του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα αυτό σε πολλά σημεία να μειώνεται σημαντικά, ενώ και η στάθμευση των οχημάτων στο οδόστρωμα στα σημεία αυτά, καθιστά αδύνατη την διέλευση πεζών, ΑΜΕΑ καθώς και την πρόσβαση των μονίμων κατοίκων στις ιδιοκτησίες τους.
-Επί πλέον η λειτουργία τους σαν οδοί διπλής κατεύθυνσης, σε συνδυασμό με την στάθμευση οχημάτων, δυσκολεύει την κυκλοφορία των οχημάτων και δημιουργεί συνθήκες ατυχήματος.
-Για την εξασφάλιση των απαιτούμενων γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την επίλυση του προβλήματος προτείνονται:
1.η μονοδρόμηση της οδού Φ. Σκουφά και της προέκτασής της, οδού Δυοβουνιώτη, έως την συμβολή της με την οδό Π.Π.Γερμανού, με κατεύθυνση από την Αηλιόστρατα προς την οδό Π.Πατρών Γερμανού, με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία 3,25μ, και το υπόλοιπο διαθέσιμο(2.75μ) για την κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού. Προτεινόμενο πλάτος αριστερής πλευράς 1,50μ. και δεξιάς πλευράς 1.25μ.
2.η απαγόρευση στάθμευσης κατά μήκος των οδών Φ.Σκουφά και Δυοβουνιώτη, σε όλο το μήκος της μονοδρόμησης.
3. δημιουργία χώρου στάθμευσης, χωρητικότητας δέκα(10) οχημάτων, στον Κ.Χ. του Ο.Τ. 666, στην συμβολή των οδών Αηλιόστρατας και Φ.Σκουφά, για τις ανάγκες στάθμευσης οχημάτων των μονίμων κατοίκων των οδών Φ.Σκουφά και Δυοβουνιώτη
4.η μονοδρόμηση τμήματος της οδού Π.Π.Γερμανού, μεταξύ των οδών Δυοβουνιώτη και Λ. Βύρωνα για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας.
-Η κίνηση των οχημάτων που προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή με κατεύθυνση προς την οδό Κορυτσάς θα πραγματοποιείται δια των οδών Λ. Βύρωνα και Αγίας Κυριακής, όπως ισχύει και σήμερα.
Ε.Ωράριο φορτ/εκσης για τον εφοδιασμό των εμπορικών καταστημάτων
Σύμφωνα με τις υπ’αριθμ.141 και 676/2018 ΑΔΣ το ωράριο φορτοεκ/σης για τον εφοδιασμό των εμπορικών καταστημάτων της πόλης στο δημοτικό οδικό δίκτυο, πραγματοποιείται τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 09.00-13.00 και 15.30-17.30 και στους πεζοδρόμους 09.00-13.00.
Κατά την διάρκεια εφαρμογής του, διαπιστώθηκε ότι για λόγους καλύτερης εξυπηρέτησης του εφοδιασμού των επιχειρήσεων, της ευκολότερης αστυνόμευσης του μέτρου, της κατά το δυνατόν μικρότερης όχλησης της ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων καθώς και της διευκόλυνσης προσέλευσης του αγοραστικού κοινού στα εμπορικά καταστήματα προτείνονται τα εξής:
1.Ο εφοδιασμός των εμπορικών καταστημάτων και όλων των επιχειρήσεων, στο σύνολο του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης, να πραγματοποιείται καθημερινά 06.00-11.00, στους πεζοδρόμους και στο οδικό δίκτυο.
1.1.Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του εικοσιτετραώρου θα απαγορεύεται η είσοδος οχημάτων στους πεζοδρόμους της πόλης, εκτός των εξαιρέσεων της 146/2016 ΑΔΣ.
1.2.Στις νόμιμες θέσεις φορτοεκ/σης του οδικού δικτύου, μετά τις 11.00 και τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, θα επιτρέπεται η ολιγόλεπτη στάση στάθμευση οχημάτων, για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
1.3.Μετά το πέρας του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων έως και την επόμενη ημέρα, πριν την ώρα έναρξης της λειτουργίας των, θα επιτρέπεται η ελεύθερη στάθμευση των οχημάτων.
ΣΤ.Μονοδρόμηση οδού Νιούλη
Προτείνεται η μετατροπή της οδού Νιούλη, από διπλής κατεύθυνσης σε μονόδρομο, με κατεύθυνση από την οδό Στρατηλατών προς την οδό Ανδρονίκου.
Αυτό επιβάλλεται λόγω του στενού πλάτους οδοστρώματος(4,50μ), της έντονης κατά μήκος κλίσης της οδού και της στάθμευσης στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα η διπλή κατεύθυνση κίνησης οχημάτων να δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία και ειδικότερα στα οχήματα εκτάκτου ανάγκης και επί πλέον κίνδυνο ατυχήματος στις διασταυρώσεις με τις καθέτους οδούς.
Καλούνται οι δημότες να καταθέσουν εγγράφως τις απόψεις τους, για τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου να ληφθούν υπ’ όψη από τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την τελική διαμόρφωση των προτάσεων προς έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσής των είναι η 19-04-2019, στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Κοζάνης.
Σύμφωνα με τις υπ’αριθμ.141 και 676/2018 ΑΔΣ το ωράριο φορτοεκ/σης για τον εφοδιασμό των εμπορικών καταστημάτων της πόλης στο δημοτικό οδικό δίκτυο, πραγματοποιείται τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 09.00-13.00 και 15.30-17.30 και στους πεζοδρόμους 09.00-13.00.
Κατά την διάρκεια εφαρμογής του, διαπιστώθηκε ότι για λόγους καλύτερης εξυπηρέτησης του εφοδιασμού των επιχειρήσεων, της ευκολότερης αστυνόμευσης του μέτρου, της κατά το δυνατόν μικρότερης όχλησης της ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων καθώς και της διευκόλυνσης προσέλευσης του αγοραστικού κοινού στα εμπορικά καταστήματα προτείνονται τα εξής:
1.Ο εφοδιασμός των εμπορικών καταστημάτων και όλων των επιχειρήσεων, στο σύνολο του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης, να πραγματοποιείται καθημερινά 06.00-11.00, στους πεζοδρόμους και στο οδικό δίκτυο.
1.1.Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του εικοσιτετραώρου θα απαγορεύεται η είσοδος οχημάτων στους πεζοδρόμους της πόλης, εκτός των εξαιρέσεων της 146/2016 ΑΔΣ.
1.2.Στις νόμιμες θέσεις φορτοεκ/σης του οδικού δικτύου, μετά τις 11.00 και τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, θα επιτρέπεται η ολιγόλεπτη στάση στάθμευση οχημάτων, για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
1.3.Μετά το πέρας του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων έως και την επόμενη ημέρα, πριν την ώρα έναρξης της λειτουργίας των, θα επιτρέπεται η ελεύθερη στάθμευση των οχημάτων.
ΣΤ.Μονοδρόμηση οδού Νιούλη
Προτείνεται η μετατροπή της οδού Νιούλη, από διπλής κατεύθυνσης σε μονόδρομο, με κατεύθυνση από την οδό Στρατηλατών προς την οδό Ανδρονίκου.
Αυτό επιβάλλεται λόγω του στενού πλάτους οδοστρώματος(4,50μ), της έντονης κατά μήκος κλίσης της οδού και της στάθμευσης στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα η διπλή κατεύθυνση κίνησης οχημάτων να δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία και ειδικότερα στα οχήματα εκτάκτου ανάγκης και επί πλέον κίνδυνο ατυχήματος στις διασταυρώσεις με τις καθέτους οδούς.
Καλούνται οι δημότες να καταθέσουν εγγράφως τις απόψεις τους, για τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου να ληφθούν υπ’ όψη από τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την τελική διαμόρφωση των προτάσεων προς έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσής των είναι η 19-04-2019, στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Κοζάνης.